ROI- Registrul Operatorilor Intracomunitari.
Procedura de organizare şi funcţionare a Registrului operatorilor intracomunitari, inclusiv procedura de înscriere şi de radiere din acest registru, sunt reglementate prin Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.2101 din 24 iunie 2010, publicat in Monitorul Oficial nr.429 din 25 iunie 2010. De la 01.01.2017 acesta a fost eliminat se va inlocui cel mai probabil cu EKAER- sistemul de control al comerţului electronic şi al transporturilor de marfa.
EKAER, a fost creat pentru a minimiza posibilitatea de frauda a TVA-ului fiind implementat in Ungaria inca din 1 ianuarie 2015 .
De curand a avut loc o întâlnire între delegaţia Autorităţii Vamale din România şi Administraţia Vamală şi Fiscală din Ungaria.
Informarea Autoritatii Nationale Vamale Nr. 233/ 07.09.2016, confirma intalnirea de la Timisoara, intre Autoritatile Vamale din ROMÂNIA ŞI UNGARIA, avand drept scop punerii bazelor unei alte baze de date care sa inlocuiasca ROI. Scopul principal este acela de imbunatatire a cooperarii transfrontaliere si a prevenirii fraudelor vamale.
Informarea completa o puteti gasi pe situl ANV : http://www.customs.ro/assets/pdf/customs/anv/Informare%20publica/comunicat_Timisoara_ungaria_FS(1).pdf
Partile au stabilit o colaborare mai strânsă în domeniile de specialitate vizate (accize şi fraude vamale) în UE şi au convenit instituirea unor măsuri concrete în vederea eficientizării combaterii traficului ilicit cu mărfuri.
Teoretic, daca se elimina ROI si se introduce EKAER atunci incepând cu 2017, toate societatile comerciale vor fi supuse obligativităţii declaraţiei activităţilor ce implică transport de marfa.
Sunt vizate societatile care desfasoara una dintre urmatoarele activitati:
1) importul dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene pe teritoriul Romaniei a mărfurilor achiziţionate sau introduse
2) comercializarea de produse de pe teritoriul Romaniei spre alt stat membru al Uniunii Europene sau exportul
3) prima comercializare, dar nu către utilizatorul final, în circuitul comercial autohton, a produsului supus obligativităţii taxelor, în măsura în care transportul acestuia este efectuat cu un autovehicul supus regimului taxei de drum (adică autovehicul cu masa totală maxim admisă de peste 3,5 tone).
Atentie: obligativitatea declaraţiei revine
– în cazul de la punctul 1) destinatarului, respectiv părţii care preia marfa;
– în cazul de la punctul 2) expeditorului sau părţii care încarcă marfa;
– în cazul de la punctul 3) expeditorului.
Mai multe detalii gasiti pe : http://ekaer.hu.
Atat ROI care a fost abrogat cat si EKAER daca va fi introdus vizeaza marfurile si transportul de marfa comunitar. Pentru transportul de marfa extracomunitar a ramas in vigoare obligatilitatea inregistrarii in EORI a tuturor persoanelor fizice si a tuturor agentilor economici care efectueaza operatiuni de import/export sau transport marfa. Mai multe detalii privind ce este EORI si cum se obtine gasiti pe: https://www.sabian.ro/eori/
Ceea ce stim sigur este faptul ca platforma electronica EORI functioneaza de la 01.01.2017 si pe tablete, ceea ce a ingreunat si mai mult.
Firma Sabian va pune la dispozitie servicii integrate de logistica: transport marfa international si intern, comisionare vamala, consultanta vamala extinsa pana la Declaratia Intrastat sau EORI. Alegerea unui partener eficient si de incredere pentru transportul de marfa intern sau international este esentiala pentru strategia de afaceri a oricarei companii.
Cu Sabian Import Export econimisiti timp si bani beneficiind de cele mai bune servicii.
Contactati-ne acum la 0742567991, contact@sabian.ro
De aceea , Sabian vine in sprijinul atat a persoanelor fizice cat si a antreprenorilor punand la dispozitie 24/24 blogul nostru.
Doresti mai multe detalii despre EKAER legislatie sau proceduri vamale ? Inscrieti-va in grupul facebook Consultanta vamala fiscala comert exterior ( Leg Vama).