Incepand cu 01 august 2017 documentele vamale se vor intocmi numai in format electronic . Prima conditie a operatorului economic care urmeaza a desfasura activitati de import export sau tranzit vamal este aceea de a fi inregistrat in scopuri vamale – EORI.
Detalii complete privind ce este EORI si cum se obtine gasiti pe site-ul nostru.
Astfel, in vederea obţinerii dreptului de acces la sistemul central de decizii al DGTAXUD, trebuie să accesaţi link-ul “Decizii Vamale/Cerere acces sistem Decizii Vamale”, ce va fi disponibil pe site-ul www.customs.ro la secţiunea E-CUSTOMS începând cu data de 01.08.2017.
Menţionăm că solicitanţii trebuie să deţină număr EORI valid. Ce inseamna valid ? Sa fie actualizat functie de modificarile in actele societatii . Exemplu :
In situatia in care survin modificari in datele inscrise initial , trebuie procedat in consecinta prin Cerere de modificare a Atribuirii numarului EORI astfel:
Daca survin modificari la Oficiul Registrul Comertului :
Daca se modifica inregistrarea in scopuri de TVA:
Nu mai stiti daca aveti EORI ?
Prin urmare, cererile şi autorizaţiile următoare vor fi completate în Sistemul central de decizii vamale al Comisiei Europene:
- – cererea şi autorizaţia pentru simplificarea determinării sumelor care fac parte din valoarea în vamă a mărfurilor;
- – cererea şi autorizaţia pentru furnizarea unei garanţii globale, inclusiv a unei posibile garanţii reduse sau a unei exonerări de garanţie;
- – cererea şi autorizaţia de amânare a plăţii taxelor datorate, în măsura în care permisiunea de amânare nu este acordată pentru o singură operaţiune;
- – cererea şi autorizaţia pentru exploatarea spaţiilor de depozitare temporară;
- – cererea şi autorizaţia de stabilire a unor servicii de transport maritim regulat;
- – cererea şi autorizaţia pentru statutul de emitent autorizat în vederea atestării statutului de mărfuri unionale
- – cererea şi autorizaţia pentru acordarea statutului de cântăritor autorizat de banane;
- – cererea şi autorizaţia de utilizare a declaraţiei simplificate;
- – cererea şi autorizaţia pentru vămuire centralizată;
- – cererea şi autorizaţia pentru întocmirea declaraţiei vamale prin înscrierea datelor în evidenţele declarantului, inclusiv pentru regimul de export;
- – cererea şi autorizaţia pentru autoevaluare;
- – cererea şi autorizaţia pentru utilizarea regimului de perfecţionare activă;
- – cererea şi autorizaţia pentru utilizarea regimului de perfecţionare pasivă;
- – cererea şi autorizaţia pentru utilizarea regimului de destinaţie finală;
- – cererea şi autorizaţia pentru utilizarea regimului de admitere temporară;
- – cererea şi autorizaţia pentru utilizarea regimului de antrepozit vamal;
- – cererea şi autorizaţia pentru statutul de destinatar agreat pentru operaţiuni TIR;
- – cererea şi autorizaţia pentru statutul de expeditor agreat pentru regimul de tranzit unional;
- – cererea şi autorizaţia pentru statutul de destinatar agreat pentru regimul de tranzit unional;
- – cererea şi autorizaţia pentru utilizarea sigiliilor speciale;
- – cererea şi autorizaţia de utilizare a declaraţiei de tranzit cu un set redus de date;
- – cererea şi autorizaţia de utilizare a unui document electronic de transport ca declaraţie vamală.
Firma Sabian va ofera consultanta in ceea ce priveste inregistrarea in sistem precum si mentenanta operatiunilor.