*
FORT avertizează că în Europa a început „jihadul” împotriva transportatorilor români care efectuează servicii de transport intracomunitare, iar reacția autorităților române este aproape nulă.
FORT „solicita in mod public conducerii Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) sa ia de urgenta masurile ce se impun pentru a simplifica procedura obtinerii formularului A1 si, totodata, instituirea unei celule de criza sub coordonarea MAE cu implicarea Ministerului Transporturilor si a Ministerului Afacerilor Europene, respectiv a asociatiilor din transporturi, pentru a prelua printr-un birou permanent toate sesizarile de la operatorii romani de transport cu privire la abuzurile cu care se confrunta in unele state ale Uniunii Europene”.
FORT consideră, in acelasi timp, ca „se impune o pozitionare clara a reprezentantilor tarii noastre in Parlamentul European si in cadrul Comisiei Europene in raport cu acest subiect.
Legile protectioniste in UE distrug economia nationala si afecteaza direct bugetul statului, iar ceea ce se intampla in ultimul timp demonstreaza clar ca deja vorbim de un fenomen ce se extinde din ce in ce mai mult punand in imposibilitate desfasurarea activitatilor de transport de catre firmele romanesti pe teritoriu Uniunii Europene”.
Iată și alte precizări ale FORT, primite de Ziua Cargo :
„Rand pe rand Germania, Austria, Italia, Franta, Belgia si Olanda impun reguli protectioniste firmelor autohtone de transport.
Abuzurile autoritatilor de control de pe teritoriul acestor state se tin lant, amenzile de mii de euro curg pe banda rulanta, iar reactia autoritatilor noastre este aproape inexistenta.
Exemplul cel mai elocvent este cel oferit de impunerea „formularului A1” in raport cu soferii romani ce desfasoara activitati de transport in interiorul UE si pentru care firmele de transport autohtone trebuie sa urmareasca o serie de proceduri extrem de greoaie pentru a completa deja celebrul formular.
Firmele romanesti de transport obtin formularul de la Casa Nationala de Pensii Publice dupa ce depun in prealabil:
- certificatul de atestare fiscală, eliberat de unitatea teritorială competentă a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din care să rezulte că angajatorul în cauză nu are datorii la bugetul general consolidat, la data depunerii solicitării privind determinarea legislaţiei aplicabile;
- certificatul de înregistrare a societăţii, eliberat de către oficiul teritorial al registrului comerţului;
- declaraţie pe proprie răspundere a angajatorului din care să rezulte numărul total de salariaţi încadraţi cu contracte individuale de muncă la data solicitării determinării legislaţiei aplicabile, numărul salariaților care își desfășoară activitatea în România și numărul salariaților detașați în alte state;
- certificatul constatator privind situaţia angajatorului, emis de oficiul teritorial al registrului comerţului pentru luna în curs;
- ultimul bilanţ contabil depus şi înregistrat la administraţia financiară, precum şi cele mai recente balanţe de verificare analitice ( noiembrie, decembrie 2016, ianuarie 2017) , semnate şi ştampilate;
- declaraţie pe propria răspundere a angajatorului prin care să se ateste cifra de afaceri realizată de acesta în România şi cea realizată de acesta pe teritoriul altor state în ultimul an, si care sa cuprinda si declaraţie pe propria răspundere a angajatorului prin care să se ateste numărul de încărcări și descărcări de mărfuri, realizate pe teritoriul României și pe teritoriul diferitelor state membre în care aceste operațiuni au avut loc, în ultimul an, respectiv de la data înfiinţării, după caz;
- declaraţia lunară privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale – declaratia 112 + anexele 1.1 si 1.2;
- copiile actelor de identitate din România al salariatului/ţilor pe care angajatorul intenţionează să-l/i detaşeze temporar pe teritoriul altui/or stat/e membrue;
- copiile contractelor individuale de muncă al salariatului/ţilor pe care angajatorul intenţionează să-l/i detaşeze pe teritoriul altui stat.
In comparatie cu transportatorii romani, colegii polonezi isi descarca in format electronic acest formular si il pun la dispozitia soferului dupa completare profitand de lipsa de birocratie excesiva si de bazele de date interconectate la nivelul institutiilor similare poloneze”.
Mai multe detalii privind formularul A 1 gasiti aici : http://www.sabian.ro/transport-marfa-sau-persoane-comunitar-austria-ce-obligatii-sunt-si-ce-documente-trebuiesc-intocmite-transmise-si-pastrate/
O alta reglementare care sta sa vine pe capul transportatorilor este : http://www.sabian.ro/ekaer-noua-baza-de-date-in-transport-marfa-international-sau-comunitar/