Au aparut noutati referitoare la aplicarea Directivei 2014/67 de detașare a lucrătorilor obligați pentru transportatori de la 1 ianuarie 2017.
Informații despre prevederile austriece puteți găsi la:
https://english.bmf.gv.at/combating-fraud/Cross-border-posting-of-workers-in-the-EU.html
În Austria, regulamentele destinate combaterii dumping-ului salarial si social în toate sectoarele, inclusiv în sectorul transporturilor, au fost promulgate la data de 1 mai 2011 și, de atunci, continuă să fie în vigoare.
Începând cu 1 ianuarie 2017, prevederile legale aplicabile anterior au fost modificate doar parțial.
Acestea sunt prevăzute în Amendamentul la Legea privind anti-dumping-ul salarial și social (Lohn-und Sozialdumping-Bekampfungsgesetz, LSDB-G), publicat în Monitorul Oficial Federal I nr. 44/2016.
Cui i se aplică noile prevederi ?
Cazurile de detașare a lucrătorilor, astfel cum sunt definite în LSD-BG sunt întâlnite în special în cadrul următoarelor operațiuni de muncă:
- cabotajul (în cazul în care mărfurile sunt încărcate și descărcate în Austria)
- traficul cu punct de sosire în Austria (mărfurile sunt încărcate în afara Austriei și descărcate în Austria), chiar și pentru un client cu sediul în afara Austriei
- traficul efectuat de către societățile non-austriece, care își au originea în Austria (mărfurile sunt încărcate în Austria și descărcate în afara Austriei), chiar și pentru un client cu sediul în afara Austriei
- elementele de mai sus, de asemenea, se aplică prin analogie si transportului de pasageri (transport ocazional, transport regulat, excursii turistice care, în general, au destinația în Austria)
Chiar și transporturile neregulate sau cele care implica o singura călătorie se califică pentru cazurile de detașare.
Ce obligații se aplică?
- Respectarea salariului minim din Austria așa cum este stipulat în contractul colectiv de muncă
- Notificarea de detașare
- Păstrarea acestor documente care vor fi puse imediat la dispoziție – în mod obișnuit, în vehicul:
o Notificare
o Documente care sa indice înregistrarea in sistemul de asigurări sociale;
o Documente care sa indice plata salariului
o Permis de muncă pentru angajații care dețin cetățenia țărilor terțe
Deplasările de tranzit prin Austria fără încărcătură nu sunt considerate ca fiind timp lucrat, care să facă obiectul unei notificări în conformitate cu schema de detașare a lucrătorilor și să necesite a fi plătite în conformitate cu Contractul Colectiv de Muncă din Austria. Atunci când o călătorie de tranzit este întreruptă sau terminată în scopul transportului de cabotaj sau pentru a transporta mărfuri din Austria într-o altă țară, un astfel de transport este considerat într-adevăr timp lucrat care face obiectul unei notificări în conformitate cu schema de detașare a lucrătorilor și trebuie să fie remunerat în conformitate cu Contractul Colectiv de Muncă din Austria.
Notificarea-cadru (pentru o perioadă de cel mult trei luni):
În cazul în care compania de transport anticipează că va lucra, în mod repetat, pentru un anumit client, notificarea poate fi făcută pentru o perioadă de până la trei luni. În cazul în care compania de transport furnizează servicii pe bază de contract în mod repetat, pentru mai mult de un client, trebuie să fie făcută o notificare-cadru separată pentru fiecare client/mandant. Cazurile individuale de detașare nu trebuie să fie notificate in mod individual. Acesta este avantajul notificării-cadru. Notificările-cadru repetate sunt permise. Notificarea-cadru este de asemenea posibilă pentru servicii regulate de transport pasageri.
Următoarele documente trebuie păstrate si puse imediat la dispoziție
- A1 Document privitor la calitatea de asigurat in sistemul de asigurări sociale (în limba țării emitente)
În cazul în care nu este posibilă eliberarea documentului A1 in timp util, trebuie să fie disponibile, in limba germană sau in traducere in limba germana, cererea de eliberare a documentului A1 certificata, împreună cu alte documente care indică faptul că, atunci când lucrează în Austria, angajatul este înregistrat in sistemul de asigurări sociale. Traducerile nu trebuie să fie legalizate.
2. O copie a notificării de detașare
În unele cazuri, de exemplu în timpul operațiunilor de cabotaj, copia documentului de înregistrare s-ar putea să nu fie posibil a fi păstrată cu ușurință în vehicul din cauza programului sau din motive tehnice; în astfel de cazuri, numărul de referință sau numărul tranzacției emise in același timp cu înregistrarea trebuie să fie păstrata la dispoziție.
- Documentele de plată care indică minimum cuantumul remunerației datorate și efectiv plătite angajatului pe parcursul sarcinii din Austria
Documentele de plată includ:
- Contract de muncă sau o înregistrare scrisă a conținutului contractului de muncă, în conformitate cu Directiva 91/533/CEE;
- Fluturaș de salariu, dovada plății de către angajator sau extras de cont bancar
- Înregistrările salariale
- Documente referitoare la plata conform categoriilor/grupelor de munca (de exemplu, perioadele de educație sau formare profesională și perioadele anterioare de angajare, în cazul în care este prevăzut în Contractul Colectiv ca fiind important) și
- Evidența orelor lucrate pentru fiecare angajat detașat
Fluturașii de salariu, dovada plății salariilor sau extrasele de cont bancar pentru perioada înscrisă în formularul de notificare în conformitate cu Secțiunea 5 „Perioada totală de detașare în Austria”:
aceste elemente trebuie să fie disponibile în această perioadă, în cazul în care au fost deja emise.
Cerința de a pune imediat la dispoziție documentele: pentru care angajați, unde și în ce formă?
- Documentele trebuie să poată fi puse imediat la dispoziție pentru fiecare angajat care transportă într-un anumit moment mărfuri sau calatori în Austria.
- În general, este necesar ca documentele să fie păstrate în vehiculul cu care angajatul călătorește și să poată fi puse la dispoziția autorităților de control.
- Singura excepție o constituie documentele de plată și evidența orelor lucrate, care pot fi păstrate la dispoziție la o sucursală austriacă, societate-mamă sau filială aparținând aceluiași grup de societăți si nu în vehicul, în cazul în care acest lucru a fost indicat în formularul de notificare. Documentele trebuie să fie apoi păstrate la locul indicat.
- Documentele pot fi puse la dispoziție fie în formă tipărită sau in forma de documente electronice lizibile (pentru a fi vizualizate pe un ecran); în acest caz, informațiile și dispozitivele tehnice trebuie să se afle în vehicul atunci când se intră pe teritoriul austriac. Regăsirea sau trimiterea informațiilor din afara țării nu este conforma cu cerințele. Datele electronice ilizibile, ca de exemplu depozitate pe o unitate flash USB, în mod similar, nu sunt conforme cu cerințele.
Salariul minim în Austria
Salariul minim al șoferilor în Austria este între 7.58 Euro/oră și 10,5 Euro/oră în funcție de categoria vehiculului condus și de vechime.
Sancțiuni
Se aplică o amendă între 500 și 5000 Euro pentru
– lipsa dovezii parcurgerii procedurii de înregistrare sau întocmire incorectă a declarației
– lipsa documentelor salariale
În caz de abateri repetate, amenda se dublează.
Mai multe detalii privid transport marfa comunitar/extracomunitar gasiti pewww.sabian.ro/blog.