*
Dreptul de retentie asa cum este definit: Drept de retenție = drept pe care îl are creditorul de a păstra un gaj până la achitarea completă a datoriei de către debitor.
Acest drept este frecvent uzitat de catre transportatori in transportul de marfa atat intern cat si international rutier, aerian si maritim.
Plecand de la reglementarile L 71/2011 si Art. 1982 Noul Cod de Procedura Civila garantarea creanţelor transportatorului, trebuie sa existe incheiat un Contract de transport intre client si transportator.
Cum se incheie un Contract de transport marfa puteti citi aici:
Transportatorul se bucura cu privire la bunul transportat atata timp cat il detine fie in depozitele de marfa cat si in mijloacele de transport marfa. Transportatorul poate exercita drepturile prevăzute anterior şi după predarea către client a bunului transportat, dar numai timp de 24 de ore de la predare şi doar dacă destinatarul mai deţine bunul.
In practica acest lucru nu se intampla. Tranportatorii se risca in a angaja transporturi cu termene de plata mari ( 30 zile) si astfel ajung la blocaje financiare. Este de notorietate faptul ca multi transportatori au intrat in colaps dupa ce au aplicat o asfel de politica de firma.
Pentru mai multe detalii www.sabian.ro/blog va ofera si alte aspecte privind acest subiect.